Legyen szó iMessage-ről, Slackről vagy Twitterről, a GIF-ek mindenhol megtalálhatók. Egyedülálló módon fejlődtek ki az érzéseik szavak nélküli kifejezésére. Sok vállalkozás elkezdte ezeket használni marketing e-mailjeiben érzelmek kifejezésére és személyiség növelésére.

Mielőtt azonban elkezdené megörvendeztetni ismerőseit a táncoló macskákkal, beszéljük meg a mit szabad és mit nem szabad, valamint a használatukra vonatkozó bevált módszereket. A GIF-ek hatékony használata az e-mailekben fokozza az elköteleződést, humorosabbá teszi, és még az összetett információk egyszerűsítését is segíti. Ha azonban helytelenül használja őket, az e-mailjei professzionálisnak tűnhetnek.

A GIF-ek e-mailekben való használatának számos előnye van, nézzük meg ezeket egyenként.

Felhívja a figyelmet

A GIF-ek e-mailekben való használatának egyik elsődleges előnye, hogy képesek azonnal felhívni a figyelmet és lekötni a közönséget.

A GIF-ek hatékonyan megragadják a néző figyelmét, és lekötik érdeklődésüket, így a tartalom még vonzóbbá válik. Ezért célszerű stratégiailag beépíteni a GIF-eket közvetlenül az e-mailek azon részei elé, ahol a leginkább szüksége van olvasói figyelmére.

Ezzel biztosíthatja, hogy a létfontosságú üzenetek és létfontosságú részletek ne vesszenek el a keverékben a levelek egyéb vonatkozásai miatt.

Érzelmeket mutat

A GIF-ek kiváló módja annak, hogy kifejezze érzelmeit, ami kihívást jelenthet, ha pusztán szavakra hagyatkozunk. Olyan extra kifejezési réteget adnak hozzá, amelyet a szöveg önmagában gyakran nem képes átadni.

Például egy táncoló macskát ábrázoló GIF könnyen megmutathatja izgatottságát és örömét, és világossá teszi a címzett számára, mennyire izgatott egy bejelentés miatt. Nyugodtan használhatja GIF-jeit olyan helyzetekben, amikor az érzelmek fontosak, és meg szeretné bizonyosodni arról, hogy az érzéseit megértik, például amikor jó hírt ad be, vagy egy különleges pillanatot ünnepel előfizetőivel.

Személyiséget ad

A GIF-ek személyesebbé és személyesebbé teszik az e-mailjeit, így kommunikációja vonzóbbá és elérhetőbbé válik. Vessen egy pillantást az alábbi példára.

Az ilyen GIF-ek egy kicsit személyesebbé teszik az e-mailt, és segítik a címzettet, hogy erősebb kapcsolatot érezzen a vállalkozással és a mögötte álló emberekkel. Melegséget és barátságosságot adnak, amit a szavak talán nem mutatnak meg.

Fokozza az elköteleződést

Ahogy már fentebb említettük, a GIF-ek könnyen felkeltik a figyelmet, érzelmeket mutatnak meg, és személyessé teszik az e-mailt, ami mind hozzájárul az e-mailek iránti elkötelezettség fokozásához.

A GIF-ek dinamikus, emlékezetes e-mail-élményt hoznak létre, de stratégiailag és tudatosan használják őket. Gondoskodjon arról, hogy ne zavarják a hozzáférést, és tartsa kicsi a fájlméretet. Hatékony használat esetén a GIF-ek növelhetik az átkattintási arányt és a márka felidézését.

Videócsere és útmutatók

Az e-mailek még nem alkalmasak videók közvetlen beágyazására, így a GIF-ek nagyszerű és egyetlen alternatíva. Használhatók interaktív részletként, hogy könnyen bemutathassák a „hogyan kell” videókban látható összetett folyamatot.

Fontos azonban gondoskodni arról, hogy a GIF-ek rövidek legyenek, hogy megelőzzük a nagyobb fájlméretek által okozott esetleges kézbesítési problémákat.

Legyen szó egy termékfunkció bemutatásáról vagy egy összetett folyamat bemutatásáról, a GIF-ek segítségével a statikus e-maileket lebilincselő oktatóanyaggá alakíthatják át, amelyet az olvasók könnyen követhetnek és tanulhatnak belőle.

A GIF-ek használatakor szem előtt tartandó dolgok

Noha a GIF-ek e-mailekben való használatának számos előnye van, van néhány dolog, amelyet szem előtt kell tartania, amikor hozzáadja őket. Íme az elsődlegesek:

Válassza ki a megfelelő GIF-et

GIF hozzáadásakor fontos szem előtt tartani, hogy az érzelmeket hordoz, és a rossz használata több kárt okozhat, mint hasznot. Próbálja meg még egyszer ellenőrizni a hozzáadott GIF-et, hogy megbizonyosodjon arról, hogy megfelelő, biztonságos a küldés, és nem sérti meg az érzéseit.

Alapvető fontosságú, hogy figyeljen a közönségére, és kerüljön mindent, ami sértőnek vagy nem megfelelőnek tekinthető.

Ellenőrizze a GIF méretét

A GIF mérete is fontos tényező, mivel egy nagyobb GIF hozzáadása befolyásolhatja az e-mail kézbesíthetőségét, vagy levághatja azt. Javasoljuk, hogy a GIF-ek mérete 5 MB alatt legyen.

Ha a GIF-je nagyobb, mint 5 MB, akkor olyan eszközökkel, mint az Ezgif, tömörítheti, mielőtt hozzáadná az e-mailekhez.

Ne vigyük túlzásba

A GIF-ek izgalmasak lehetnek, és lehet, hogy kedvet kapsz néhány további hozzáadására, de fontos, hogy ne vigyük túlzásba. Ha túl sok GIF-et ad hozzá az e-mailekhez, az elvonhatja a figyelmet, és növelheti az e-mailek fájlméretét, ami az e-mailek csonkolását okozhatja.

Adjon meg alternatív szöveget

Előfordulhat, hogy az e-mail postafiók-szolgáltatók, például a Gmail és az Outlook, különböző okok miatt nem töltik be vagy nem jelenítik meg a GIF-eket. Ilyen esetekben elengedhetetlen egy „alt szöveg”, hogy a címzett továbbra is megértse a GIF mögött rejlő jelentést vagy üzenetet. Ez a funkció az összes e-mail marketing eszközben elérhető, ezért fontos, hogy világos és informatív alternatív szöveget adjon hozzá a GIF magyarázatához. Ezzel segít megőrizni üzenete hatékonyságát akkor is, ha a GIF nem jeleníthető meg.

GIF hozzáadása egy e-mailhez az EmailOctopusban

Az EmailOctopus segítségével egyszerűen adhat hozzá GIF-eket marketing e-mailjeihez és hírleveleihez. Egyszerűen illesszen be egy képblokkot az e-mailbe, és kattintson a kép módosítása gombra. Töltse fel a GIF-fájlt, és adja hozzá az alternatív szöveget a bal oldali panelen.

Hogyan találhat GIF-eket

Számos webhely található, ahol GIF-eket találhat, de ezek közül a Giphy a legnépszerűbb. Saját GIF-eket is készíthet úgy, hogy rögzít egy videoklipet, majd bármilyen online video-GIF konverter segítségével készíthet GIF-et e-mailjeihez.

A saját GIF-ek elkészítése többletmunkával jár, de az e-mailek személyesebbé teszik, amit egyébként nehéz elérni.

Következtetés

A GIF-ek nagyszerű módja annak, hogy e-mailjeit személyiséggel, humorral és vizuális érdeklődéssel fűszerezze. Ha jól használják, növelhetik az elkötelezettséget, és emlékezetesebbé tehetik az e-mailjeit.

Ne felejtsen el olyan releváns, jó minőségű GIF-eket választani, amelyek megfelelnek márkájának és üzenetének, és ügyeljen a fájlméretre és a hozzáférhetőségre. Ez lehetővé teszi, hogy lenyűgöző e-mail kampányokat hozzon létre GIF-ekkel.

A cikk eredeti nyelven itt érhető el: https://blog.emailoctopus.com/how-to-use-gifs-in-emails/