2025-ben az e-mail marketing továbbra is sok márka elsődleges marketingcsatornája lesz, mivel ez a legjobb befektetésarányos megtérülést (ROI), de számos esélyt látunk majd a technológia, a piac és a felhasználói preferenciák fejlődésével.

Világszerte több mint 4,2 milliárd e-mail felhasználó van, és ez magában foglalja az összes jelenlegi és jövőbeli ügyfelet is. Néhány évvel ezelőtt a hírlevél megjelenése nagy marketingtevékenység volt, és elősegítette a konverziókat, de a dolgok egyre versenyképesebbek, és az ügyfelek figyelme is egyre nagyobb a marketing e-mailek olvasása közben. Ez még fontosabbá teszi, hogy naprakész legyen az e-mail marketing trendjeivel a kívánt siker elérése érdekében.

Koncentrálj a magánéletre

Az utóbbi időben számos változás történt az adatvédelem és az e-mailek követése terén. Mind a Gmail, mind az Apple Mail hozzáadta az intelligens kategorizálást (Elsődleges, Promóciók, Tranzakciók stb.), amely egy kicsit agresszívebb, mint korábban, és hatással lehet az e-mailek láthatóságára.

Ezenkívül az Apple egy új funkciót is kiadott „Levelezési adatvédelem”, amely előre betölti az e-mail összes tartalmát (beleértve a nyomkövetési képpontokat is), ami téves pozitív eredményeket eredményezhet a megnyitási arány tekintetében. Ez azt jelenti, hogy az e-mailes marketingszakembereknek további KPI-k és adatpontok, például az e-mailekből származó konverziók nyomon kell követniük a siker mutatójaként.

Sötét mód megközelítés

Az e-maileket elsősorban világos módra tervezték, és csak néhány formátumot optimalizáltak sötét módra, de ez 2025-ben megváltozik.

A felmérés A Litmus Analytics által végzett vizsgálat szerint a MacOS, iOS és Outlook for Mac rendszert használó előfizetők 29%-a használt Sötét módot 2020-ban. 2022 végére ez az arány jelentősen, 40%-ra nőtt. Az Android esetében ez a szám még magasabb, egy 2020-as felmérés alapján 82%.

Ez azt jelenti, hogy most fontos, hogy az e-mailes marketingszakemberek optimalizálják terveiket a sötét módra, és gondoskodjanak arról, hogy minden a tervezett módon működjön.

Először mobil

Hosszú ideig az asztali számítógépek (beleértve a laptopokat is) az e-mailek elérésének elsődleges módjai voltak, de ez lassan megváltozott. 2025-ben az e-mailek csaknem egyharmada kizárólag mobilon lesz elérhető.

Az e-mailes marketingszakembereknek és a tervezőknek most gondoskodniuk kell arról, hogy terveik a mobileszközöket szolgálják. Ennek hiányában az e-mail marketing kampányaik szenvedni fognak.

UGC használata

Az UGC (felhasználó által generált tartalom) terjedése a közösségi médiában kezdett népszerűvé válni rövid videók formájában, és lassan a marketingesek elengedhetetlen marketingeszközévé vált. Most már a céloldalakon is láthatjuk őket ajánlások formájában, sőt, a hirdetések is UGC használatával készülnek.

Ez a tendencia növekszik, és más marketingcsatornák, például az e-mail marketing lassan alkalmazkodnak ahhoz, hogy több felhasználói tartalmat adjanak hozzá, mivel ez társadalmi bizonyítékként működik. Jelenleg a felhasználók által generált tartalmat elsősorban ajánlások vagy esettanulmányok formájában használják az e-mail marketingben, de 2025-ben minden bizonnyal több változatot fogunk látni, ahogy a marketingesek kreatívabbak lesznek.

Kiterjedtebb automatizálási folyamatok

Az e-mail automatizálási folyamatok bevált stratégia az e-mail marketing terén. Nagyszerű módja annak, hogy nagyon kis erőfeszítéssel bevonják, táplálják és továbbértékesítsék az ügyfeleket.

Míg az e-mailek automatizálása régóta széles körben használt funkció, 2025-ben az e-mail marketingszakemberek várhatóan agresszívebb automatizálási folyamatokat fognak alkalmazni. A márkáknak mostantól több e-mail-automatizálási folyamata lesz a felhasználói interakciók és preferenciák alapján. Ezek helyettesítik az áramfolyamok többségét, amelyek többnyire statikusak, nagyon kevés testreszabással.

Nagyobb lesz a függőség a natív platformintegrációs és automatizálási eszközöktől, mint pl Zapier és Készítsamely az e-mailes marketingeszközökhöz való csatlakozásra szolgál majd az ilyen típusú automatizáláshoz.

Márka tulajdonában lévő hírlevelek

A hírleveleket többnyire szerzők, befolyásolók vagy médiacégek használták, de a márkák ritkán használták őket, mivel csak marketing és promóciós e-maileket használnak, de ez megváltozott. Manapság a legtöbb ember belefáradt a hirdetések vagy bármi más reklámozásba.

Ezért sok márka hírlevéllel indult, ahol olyan hasznos tartalmakat osztanak meg, amelyek érdekelhetik célközönségét. Például egy divatos e-kereskedelmi vállalkozás hírlevelet küldhet a legújabb divattrendekről, hogy segítsen a közönségüknek tájékozódni. Ez segít nekik termékeiket sokkal organikusabb módon forgalmazni.

Több személyre szabás

2025-ben mindenkinek szüksége van egy személyre szabott élményre, és az e-mail marketingkampányok várhatóan jelentősen alkalmazkodnak ahhoz, hogy megfeleljenek ennek az elvárásnak. Az e-mailek személyre szabása messze túlmutat az egyszerű „Helló, {{FirstName}}” üdvözlésen. Ehelyett az e-mail tartalma és a teljes felhasználói út a címzett interakciói és preferenciái alapján lesz testreszabva.

Ezeket a beállításokat megadhatja közvetlenül a felhasználó, vagy begyűjtheti a márka webhelyével, alkalmazásával és e-mailjeivel való interakciója során. Ez segít abban, hogy az e-mail élmény mindenki számára vonzóbbá és relevánsabbá váljon, biztosítva a tartalom személyes szintű összekapcsolását, és javítja a felhasználók elégedettségét az e-mail kampányokkal.

Színpszichológia és vizuális hatás

2025-ben az e-mail marketing új megközelítést fog látni a színhasználat terén. A márkák élénk kontrasztokkal és merész színkeverékekkel próbálkoznak, miközben biztosítják a hozzáférhetőséget. Ez állítólag pozitívan befolyásolja a felhasználók elköteleződését.

A színválasztás most átgondoltabb, a márkák rugalmas színrendszereket használnak, amelyek illeszkednek a felhasználói ízléshez és viselkedéshez. A cél az érzelmi kapcsolatok kiépítése és a márkaidentitás egységességének megőrzése a különböző platformokon.

Következtetés

Vegye ezeket a mutatókat kiindulási pontnak, és hasonlítsa össze meglévő e-mail marketing stratégiájával. Ezenkívül ne feledje, hogy számos más e-mail marketingtrend is létezhet az egyes iparágakon alapulva – ügyeljen arra, hogy alapos kutatást végezzen, hogy naprakész maradjon.

A cikk eredeti nyelven itt érhető el: https://blog.emailoctopus.com/email-marketing-trends/