Az e-mail marketing ROI-ja magas vagy irreleváns?

Az elmúlt két évtized nagyobb részében az e-mail marketing befektetéseinek megtérülése 40:1 körül mozgott, különféle források szerint. Például egy közelmúltbeli Litmus-felmérés több mint 2000 marketingszakember bevonásával megállapította, hogy az e-mail marketing ROI-ja 36:1. Ez azt jelenti, hogy az átlagos márka 36 dollárt kereshet minden e-mail marketingre fordított 1 dollár után.

Más csatornákhoz képest az e-mail marketing ROI-ja jellemzően a spektrum csúcsához közeli, a márkáknak a webhelyükbe és az organikus keresőoptimalizálásba történő befektetései miatt. Az e-mail marketing felülmúlja az SMS- és push marketinget, valamint a keresési, közösségi és egyéb digitális hirdetéseket. És elpusztítja a hagyományos médiacsatornák, például a közvetlen levelezés, a TV és a rádió által tapasztalt hozamokat.

Ez a ROI-hierarchia már régóta működik. Ennek fényében azt várhatja, hogy a márkák folyamatosan többet fektessenek be e-mail marketing programjaikba, különösen akkor, ha egyre több mesterségesintelligencia-képességre tesznek szert. Úgy tűnik azonban, hogy nem ez a helyzet.

A Gartner 2024-es CMO Spend Survey szerint ehelyett a márkák prioritáson kívül helyezik a marketinget, és áthelyezik a költségvetést a magasabb megtérülésű csatornákról az alacsonyabb megtérülésű fizetős csatornákra. Ez rossz stratégiának tűnik, mind rövid, mind hosszú távon, akkor miért csinálják ezt a márkák?

Vizsgáljuk meg a lehetséges okokat, hogy a márkák miért nem vonzódnak jobban az e-mail marketing magas ROI-jához.

>> Olvassa el a teljes cikket az OnlyInfluencers.com oldalon

 

A cikk eredeti nyelven itt érhető el: https://www.emailmarketingrules.com/is-email-marketings-roi-sky-high-or-irrelevant/