Az e-mail marketing továbbra is a legmagasabb befektetésarányos megtérülést (ROI) kínálja bármely más marketingcsatornához képest, így elengedhetetlen eszköze a vállalkozások számára. A sikeres e-mail marketing kampány kritikus összetevője a jó tervezés, amely jelentősen befolyásolja az általános teljesítményt. Ezen túlmenően az e-mail-tervezési trendek folyamatosan fejlődnek, hasonlóan a divathoz, ezért a marketingesek számára elengedhetetlen, hogy naprakészek legyenek a legújabb stílusokkal és innovációkkal.

Ebben az összefüggésben megvizsgáljuk azokat az e-mail-tervezési trendeket, amelyek az előrejelzések szerint 2025-ben uralják a tájat, és betekintést nyújtunk abba, hogyan építheti be ezeket a trendeket hatékonyan saját marketinges e-mailjeibe. Ezzel növelheti kampányai hatékonyságát, sikeresebben vonhatja be közönségét, és végső soron jobb eredményeket érhet el vállalkozása számára.

Nem kell tervezőnek lenned egy gyönyörű e-mail létrehozásához. Azonban tisztában kell lennie azzal, hogy a közönsége mivel foglalkozik, és mi az, ami megtérít. Ha nincs elég nagy mintája a tesztek futtatásához, nehéz lehet rájönni, ezért a legjobb, ha az iparági trendekre hagyatkozik. Az elsődleges e-mail-tervezési trendek ismerete pedig nagyszerű módja annak, hogy elinduljon.

A minimalizmus és a szöveg az első

Az utóbbi időben egyre népszerűbbek a minimalista és a szöveges webdizájnok, és ez a tendencia mára a marketinges e-mailekbe is behatol. Különösen népszerű az automatizált bevezető e-maileknél a B2B SaaS körében, de kezd bekerülni néhány hírlevélbe is, amelyek a letisztult és egyszerű dizájnhoz igazodnak.

Szöveges első e-mail tervezési példa

Bár ez a kialakítás nem túl izgalmas, az e-mail elrendezés ismerősnek és rokonnak tűnik, hasonlóan a Gmailen keresztül küldött e-mailekhez. Ez egy általános párbeszédes e-mail megjelenését kelti, így személyesebbnek és természetesebbnek tűnik a címzett számára. A minimalista megközelítés eltávolítja az extra elemeket, lehetővé téve, hogy a szöveg kiemelkedjen, és egyértelműen és közvetlenül közvetítse az üzenetet.

GIF-ek és szemet gyönyörködtető grafika

A GIF-ek és a szemet gyönyörködtető grafikák gyorsan népszerűvé válnak az e-mail marketingben, miután már széles körben használják a közösségi médiában és az üzenetküldő alkalmazásokban. 2025-ben az e-mailek valószínűleg több GIF-et, illusztrációkat és animált grafikákat fognak tartalmazni, amelyekről ismert, hogy szemet gyönyörködtetőek. Ezek az elemek nemcsak megragadják a címzett figyelmét, hanem még emlékezetesebb módon is lekötik őket, javítva az általános felhasználói élményt és a márka ismertségét.

Emojik használata

A hangulatjelek egyre népszerűbbek az e-mail marketingkampányokban, mert képesek személyiséget adni, érzelmeket mutatni és jelentősen növelni az ügyfelek elkötelezettségét. Több hangulatjelet fogunk látni nemcsak az e-mailek tartalmában, hanem a tárgysorban és az előnézeti szövegben is.

A Refactoring.fm hírlevél archívuma

Számos hírlevél és vállalkozás használja a hangulatjeleket márkaépítési eszközként. Ehhez egy hangulatjelet választanak ki, amely a márka logóját vagy identitását képviseli, és következetesen használják a tárgysorokban és az előnézeti szövegben. Egyedi és emlékezetes márkaképet hoz létre, amely már azelőtt látható, hogy a címzett megnyitja az e-mailt.

Használjon illusztrációkat és képeket a személyes érintéshez

2025-ben úgy tűnik, hogy minden második embernek van saját hírlevele, és szinte minden vállalkozás folytat aktívan e-mail marketing kampányokat. Ez a helyzet megnehezíti a felhasználók figyelmének felkeltését, és azt, hogy egy márkához kapcsolódjanak.

Minta illusztráció

A probléma megoldásának egyik hatékony stratégiája az, ha személyes vonásokat adunk az e-mailekhez. Ez magában foglalja az e-mail mögött álló személyekről kézzel rajzolt illusztrációk és képek hozzáadását, amelyek révén a címzettek jobban kötődnek a márka mögött álló emberekhez.

Ugyanezt a célt szolgálná, ha az aláírás mellé egy fényképet a csapatáról vagy egy fejlövést helyezne el. Lerövidíti a távolságot közted és az olvasó között, és személyesebb kapcsolatot teremt.

Szemet gyönyörködtető látvány

Míg a kézzel rajzolt illusztrációk és a személyes képek népszerűek a hírlevelekben, az éles, szemet gyönyörködtető látványelemek is folyamatosan egyre népszerűbbek más típusú marketinges e-mailekben.

Példa a figyelemfelkeltő látványra egy hírlevélben

Látszólag népszerűbb a B2C vállalkozásoknál, például az e-kereskedelmi márkáknál. Ezeknek a látványelemeknek az a célja, hogy felkeltsék a felhasználót, és ösztönözzék az elköteleződést, ami végső soron növeli a konverziós arányokat.

Élénk színek kiegészítése

Az élénk színek jelentősen visszatérnek az e-mailek tervezésébe 2025-ben. Ez a tendencia egyre népszerűbb, mivel sok márka már most kezdi el alkalmazni az élénk, kiegészítő színeket marketinges e-mailjeiben.

Példa egy merész és élénk színekkel rendelkező marketing e-mailre

Ennek az eltolódásnak az az oka, hogy az élénk színek felkeltik a figyelmet és felkeltik az érdeklődést. A tanulmányok azt is kimutatták, hogy az élénk színek növelhetik a konverziós arányt.

Mobil-első kialakítás

A Likeweb szerint a mobileszközök immár az internetes forgalom lenyűgöző 67,48%-át teszik ki, ami jelentősen meghaladja az asztali eszközök által generált forgalmat. Ez az elmozdulás rávilágít a mobilfelhasználók számára történő optimalizálás növekvő fontosságára. Emellett egyre többen használják mobileszközeiket kizárólag e-mailjeik kezelésére, ami döntő szempont a marketingszakemberek számára.

Ez a változás elengedhetetlenné tette az e-mailek tervezésénél, hogy a mobilközpontú megközelítést részesítsék előnyben, különösen akkor, ha Ön egy B2C márka, amely hatékonyan szeretne kapcsolatot teremteni közönségével. 2025-ben minden eddiginél fontosabb annak biztosítása, hogy az e-mail marketing jól működjön a mobileszközökön. A problémák elkerülése érdekében mindig tesztelje e-mailjeit mobileszközökön, mielőtt elküldené őket, hogy előfizetőinek zökkenőmentes és vonzó élményben legyen része.

Sötét mód és hozzáférhetőség

által végzett felmérés Lakmusz elemzés kimutatta, hogy a MacOS, iOS és Outlook for Mac rendszert használó előfizetők 29%-a használt Sötét módot 2020-ban. 2022 végére ez az arány jelentősen, 40%-ra nőtt. Az Android esetében ez a szám még magasabb, 82%, egy 2020-as felmérés alapján.

Annak ellenére, hogy a felmérés adatai kissé elavultak, nyilvánvaló, hogy a sötét mód népszerűsége annyira megnőtt, hogy az e-mail marketingesek elkezdik előnyben részesíteni az e-mailek kialakítását, hogy sötét módban is jól működjenek.

Következtetés

Az e-mail-tervezési trendek előtt maradás kulcsfontosságú az e-mail marketing ROI maximalizálásához. A minimalizmus felkarolásával, a GIF-ek és hangulatjelek stratégiai beépítésével, a mobil-első kialakítás előtérbe helyezésével és a sötét móddal való kompatibilitás biztosításával lenyűgöző e-mail-élményeket teremthet, amelyek 2025-ben és azután is megszólalnak a közönség körében.

Ne feledje, a tesztelés kulcsfontosságú. A küldés megnyomása előtt mindig tekintse meg e-mailjeit különböző eszközökön és levelezőprogramokon, hogy megbizonyosodjon arról, hogy üzenete hatékonyan kézbesíthető, és leköti az olvasóit.

A cikk eredeti nyelven itt érhető el: https://blog.emailoctopus.com/email-design-trends-in-2025/