Daniel Pink a Hajtás című könyvében elmesél egy történetet egy egyetemről, amely azért küzdött, hogy adományokat gyűjtsön egy élelmiszergyűjtési akcióhoz. A kutatók úgy vélték, hogy ha személyesebb kontextust adnak a kéréshez – azaz az egyénre összpontosítanak, nem pedig általános marketinget alkalmaznak –, akkor jobb eredményeket érhetnek el.
Ezért úgy döntöttek, hogy tesztelik az e-mailjeik hatékonyságát. Két különböző üzenetváltozatot küldtek ki:
- A diákok felének egy általános tájékoztató e-mailt küldtek az élelmiszergyűjtésről.
- A másik felük egy személyre szabott üzenetet kapott, amely tartalmazta a legközelebbi adománygyűjtési helyszín és időpont részleteit, valamint utókövető hívást is kaptak.
Mi történt (talán kitalálod)?
Az adományok száma jelentősen megnőtt.
A kutatók a teszt előtt felmérték, hogy a diákok mennyire valószínű, hogy adományoznak. A személyre szabott e-mailek nemcsak azok körében növelték az adományok számát, akiknél eleve nagyobb valószínűséget feltételeztek, hanem még nagyobb hatást gyakoroltak azoknál, akikről azt gondolták, hogy kevésbé valószínű, hogy adományoznak.
Igen, jól olvasod. A személyre szabott, kontextus szempontjából releváns e-mail több adományt hozott olyan emberektől, akiktől a kutatók nem számítottak, mint az általános e-mail a legvalószínűbb adományozóktól.
A személyre szabás működik. Beszéljünk arról, hogyan kell helyesen csinálni.
A személyre szabás több, mint egy név
Amikor az emberek a személyre szabásról beszélnek e-mailben, gyakran ezt a példát hozzák:
„Szia [FIRST NAME]”
Ez egy jó kezdet, és ha nem csinálsz mást, tedd meg, mert olyan egyszerű.
De ne állj meg itt. Az egyszerű személyre szabással sokkal többet tehetsz.
- Üdvözlőüzenetedben hivatkozz arra a webhelyre vagy közösségre, ahonnan regisztráltak, ha partnerekkel dolgozol a közönség kialakításán.
- Tartalmazz olyan információkat, amelyek relevánsak valaki tartózkodási helye szempontjából, például a közeli üzleteket vagy a különböző régiókra vonatkozó híreket.
- Hasonló tartalmat küldhetsz az embereknek, mint amire korábban kattintottak (megcímkézheted őket az alapján, hogy milyen linkekre kattintottak adások és automatizált kampányok alapján).
- Ajánlj termékeket a múltban vásárolt termékeik alapján.
- Kérdezd meg az embereket a céljaikról vagy érdeklődési körükről, amikor feliratkoznak. Ezután hivatkozz ezekre a célokra vagy érdeklődési körökre az üdvözlő sorozatokban és hírlevelekben.
Az e-mailek személyre szabásának előnyei
Azzal, hogy személyre szabod e-mailjeidet, hogy azok megoldják az előfizetőid egyedi problémáit, azonnali értéket biztosítasz. És minél hamarabb megteszed ezt, az előfizetőid annál gyorsabban megértik, mit hozol az asztalra.
Fokozott elkötelezettség
A személyre szabott e-maileket nagyobb valószínűséggel nyitják meg és olvassák el. Az előfizetőid konkrét érdeklődési körének és szükségleteinek figyelembevételével olyan üzeneteket készíthetsz, amelyek megragadják figyelmüket, és cselekvésre ösztönzik őket. Ez magasabb nyitási arányt, átkattintási arányt és általános elköteleződést eredményez a tartalom iránt.
Magasabb konverziós arány
Ha e-mailjeid releváns értéket biztosítanak az előfizetőid számára, nagyobb valószínűséggel válnak vásárlókká. A személyre szabott ajánlatok, termékajánlatok és célzott tartalom drámai módon növelhetik az eladás esélyét. Szerint kutatás, a fogyasztók 80%-a nagyobb valószínűséggel vásárol, ha az ajánlat személyre szabott.
Jobb ügyfélmegtartás
A személyre szabás segít erősebb kapcsolatok kialakításában az ügyfelekkel. A releváns tartalom következetes megjelenítésével fenntarthatod közönséged elkötelezettségét és érdeklődését az általad kínált szolgáltatások iránt. Ez magasabb vásárlói elégedettséghez és hűséghez vezet, csökkenti a lemorzsolódási arányt és növeli az ügyfél élettartamra vonatkozó értékét.
Jobb ügyfélélmény
A személyre szabott e-mailek javítják az általános ügyfélélményt. Amikor az előfizetők preferenciáikra és viselkedésükre szabott e-maileket kapnak, úgy érzik, hogy megbecsülik és megértik őket. Ez a pozitív tapasztalat kiemelheti márkád a versenytársak közül, és elősegítheti a hosszú távú hűséget.
Fokozott márkaérzékelés
Azáltal, hogy megmutatod, hogy megérted az előfizetőidet, és törődsz velük, javíthatod márkád megítélését. A személyre szabott e-mailek azt mutatják, hogy figyelmesen figyeled az igényeiket és preferenciáikat, ami erősebb érzelmi kapcsolathoz vezethet a közönséggel.
Hol lehet információkat gyűjteni a személyre szabáshoz
Pont mint bármelyik kapcsolat, a legjobbak akkor alakulnak ki, amikor megismeritek egymást. Ahogy egyre többet megtudsz az e-mail-listádra feliratkozó személyekről, megcélozhatod őket a megfelelő tartalommal, amellyel kapcsolatot építhetsz.
Annak érdekében, hogy személyre szabhass e-mailjeidet a közönséged számára, és erősebb eredményeket érhess el, nézzük meg, hogyan gyűjthetsz össze személyre szabáshoz szükséges információkat.
A regisztrációs űrlapon
E-mailjeid hatékony személyre szabásához információkat kell gyűjtened az előfizetőidről. Mivel a te regisztrációs űrlapod gyakran az első lépés, amelyet egy feliratkozó megtesz, mielőtt csatlakozik az e-mail listához, ez nagyszerű lehetőség az induláshoz.
Ha célzott e-maileket szeretnél küldeni, amelyek tartalmazzák az előfizető keresztnevét, a regisztrációs űrlapon erősítsd meg, hogy a keresztneveket gyűjtöd. Vagy módosítsd az űrlapot úgy, hogy tartalmazzon egy keresztnévmezőt, például ezt a regisztrációs űrlapot a Fable & Folly podcast-frissítéseire.
A név és e-mail-cím kérése mellett egyéni mezőket is megadhat, amelyek megkövetelik az előfizetőktől, hogy több információt adjanak meg magukról, például a lakhelyük szerinti városról vagy az általuk preferált tartalom típusáról.
Próbálja meg elkerülni, hogy túl sok információt kérjen előre. A túl sok mező megadása nyomasztó lehet a potenciális előfizetők számára. Ne hozzon létre akadályt, amely megakadályozhatja, hogy csatlakozzanak a listához.
Ha nem csak nevet és e-mail-címet kér, hangsúlyozza e-mailjei értékét. Magyarázza el, milyen célzott tartalomra számíthatnak az előfizetők.
Íme egy példa:
Tegyük fel, hogy tartalmat ír egy diétás ételeket bemutató bloghoz, és célzott tartalmat szeretne küldeni az előfizetők étrendi szükségletei alapján. Ha beállít egy űrlapot, amely lehetővé teszi az előfizetők számára, hogy kiválasszák a számukra legérdekesebb diéta típusát, sokkal könnyebb lesz azonosítani és elküldeni a releváns információkat számukra.
Vásárlói felmérésen keresztül
Ha információra van szüksége a listán szereplő előfizetőiről, megpróbálhatja összegyűjteni ezeket az információkat egy felmérés segítségével.
De ne feledje, hogy csak átlagosan feliratkozóinak 30%-a válaszol a felmérésére. Tehát bár egy felmérés nagyszerű módja annak, hogy többet tudjon meg közönségéről, nem mindenki fog válaszolni. Ezért tartsa reálisan az elvárásait.
Ha azonban közvetlenül megkeresi ügyfeleit, nemcsak értékes visszajelzéseket kap cserébe, hanem azt is megmutatja nekik, hogy törődik velük, hogyan teljesítenek.
Ahogy hallja a közönségétől, felhasználhatja felmérési betekintését a következő e-mailek elkészítésekor.
Interakciók az e-mailjeivel
Megteheti adj hozzá egy címkét amikor egy előfizető rákattint egy hivatkozásra az e-mailben, hogy könnyebben besorolja őket csoportokba (vagy szegmensekbe).
Például az AWeber heti hírlevelének alján feltüntetjük a legutóbbi blogbejegyzéseinket. Az alapján, hogy valaki mire kattint, megtudom, mi érdekli.
Most kifejezetten az ügyfelek ezen szegmensének készítek e-mail tartalmat. Az alábbi példában az egyik csoport több tartalmat szeretne a mesterséges intelligenciáról, egy másik a tárgysorok optimalizálását, a harmadik pedig az e-mail listája bővítését.
Interakciók a webhelyével
Használja a meglátogatott oldalakat vagy a webhelyén kattintott linkeket, hogy felmérje, mi érdekelheti az előfizetőit.
Az oldallátogatások megfelelő nyomon követéséhez sütikre van szükség. Ahhoz, hogy az előfizető megkapja ezt a cookie-t, először meg kell látogatnia a webhelyet egy e-mailben található hivatkozáson keresztül. Amint egy előfizető megkapja ezt a cookie-t, az e-mail szolgáltató nyomon követheti az oldal látogatását, függetlenül attól, hogy az előfizető honnan érkezett.
Ahhoz, hogy nyomon tudja követni ügyfelei interakcióit a webhelyen, adjon hozzá egy kódrészletet webhelyéhez.
Például, ha egy előfizető felkereste a céloldal-készítő oldalt, elkezdhet célzott üzeneteket küldeni neki, amelyek a platformunk használatának előnyeiről szólnak a céloldalak létrehozásához.
Vásárlási magatartás
A vásárlási viselkedési adatok segítségével e-mailjei személyre szabásához személyre szabhatja üzeneteit és ajánlatait az egyes ügyfeleknek korábbi vásárlási szokásaik alapján. Ezzel célzott kampányokat hozhat létre, amelyek növelik az ismételt vásárlások valószínűségét és elősegítik a hűséget.
A vásárlási viselkedési adatokon alapuló személyre szabás segíthet a kapcsolódó termékek vagy szolgáltatások keresztértékesítésében vagy továbbértékesítésében olyan ügyfelek számára, akik érdeklődést mutattak a hasonló termékek iránt.
Íme egy példa a Fanaticstól. Vásárlási előzményeim alapján „Philadelphia Eagles”-rajongónak minősítettek. Ebben az e-mailben valószínűleg dinamikus tartalmat használtak a kép megváltoztatására, hogy a rajongók Eagles-felszerelésben jelenjenek meg. Egy New York Giants szurkoló e-mailt kap kedvenc csapatáról.
Mit kell személyre szabni az e-mailekben
A megfelelő adatok összegyűjtése után egy szabályt érdemes szem előtt tartani: a nagy személyre szabási lehetőségek nagy felelősséggel járnak.
A személyre szabott e-mail tartalomnak természetesnek kell hatnia, nem pedig erőltetettnek. Ez sokkal több, mint egy keresztnév beillesztése a tárgyba vagy a köszöntésbe.
Ha megmutatja előfizetőinek, hogy megérti szükségleteiket, vágyaikat, félelmeiket, preferenciáikat és személyiségük egyéb vonatkozásait, az a konverziók növekedéséhez vezet. És ami még fontosabb, egy lojálisabb vásárlót eredményez.
Az igazán személyre szabott e-mailek figyelembe veszik a következőket:
- Mely e-maileket nyitotta meg valaki, és melyekre kattintott a múltban.
- Hol látogatják meg a webhelyét.
- Hogyan találták meg Önt eredetileg, és mi inspirálta őket arra, hogy feliratkozzanak a listájára.
- A termékek vagy szolgáltatások, amelyeket korábban vásároltak.
- Hely- vagy demográfiai adatok.
- Vagy egyéb információk, amelyeket az előfizetőitől gyűjtött.
Ha személyre szabja e-mailjeit úgy, hogy azok megoldják előfizetői egyedi problémáit, vagy konkrét érdeklődési körükhöz kapcsolódó tartalmat kínálnak, azonnal értéket tud nyújtani. És minél hamarabb megteszi ezt, az előfizetői annál gyorsabban felismerik, milyen fontosak az Ön e-mailjei.
Íme néhány példa a személyre szabott e-mailek használatára előfizetői örömére:
Tűzze ki az elvárásokat korán
Az üdvözlő üzenet az első lehetősége erre. Üdvözlő e-mailjében mutassa be magát a terület szakértőjeként. Adjon eredeti, értékes tartalmat olyan témában, amelyről tudja, hogy az előfizetők érdeklődnek. Így nagyobb valószínűséggel bíznak meg Önben, amikor készen állnak a vásárlásra.
Íme egy nagyszerű példa egy célzott, személyre szabott üdvözlő e-mailre a WeddingWire-től, amely az esküvővel kapcsolatos mindenre kiterjedő forrás. Az előfizetők azonnal megkapják ezt az e-mailt a fiók regisztrációja után:
A jelentkezési lapon kérjük a látogatókat, hogy adják meg esküvőjük várható időpontját. Ezen információk birtokában a WeddingWire olyan tartalmat küldhet, amely az Ön esküvői tervezési folyamatához kapcsolódik.
Ezt az üzenetet arra használják, hogy gratuláljanak az eljegyzéshez, és egyúttal tisztázzák, hogy milyen típusú tartalmakra számíthat a jövőben. Az ellenőrzőlista tökéletes forrás a párok számára a korai tervezés során.
Az esküvő dátumának közeledtével a WeddingWire személyre szabott tartalmat küld az elvégzendő ellenőrzőlista-feladatok alapján, például az öltözék kiválasztásáról, a meghívók kiválasztásáról és egyéb fontos lépésekről.
Ha továbbra is releváns tartalmat küld előfizetőinek a velük fennálló kapcsolat során, növelheti ajánlata ismertségét, megmutathatja, hogy törődik velük, és szem előtt tarthatja márkáját.
Ünnepelje a mérföldköveket
Egy másik nagyszerű módja annak, hogy megmutassa törődését, ha együtt ünnepli ügyfelei nagy mérföldköveit. Ez lehet olyan egyszerű, mint egy születésnapi üzenet, amely tudatja ügyfeleivel, hogy gondol rájuk. A Facebook például nagyszerű munkát végez a születésnapi ünnepi e-mailjeivel, mint például az alábbi:
Gyors és egyszerű e-mailt biztosítanak, amely teljesen kontextusfüggő, és amelynek egyetlen célja, hogy mosolyt csaljon a címzett arcára.
Megünnepelheti a fontos üzleti mérföldköveket is. A Kickstarter gratuláló e-mailjei kiváló példái annak, hogyan ünnepelhetjük felhasználóink sikereit. Nézze meg például az üzenetet, amelyet akkor kap, amikor eléri a 100 támogatót:
Bár ez csak néhány példa arra, hogyan küldhet személyre szabott e-maileket, fontolja meg, hogyan tehetné meg ugyanezt a saját közönsége számára.
Földrajz
Az e-mailek személyre szabása az előfizetők földrajzi elhelyezkedése alapján egy másik nagyszerű módja annak, hogy értéket biztosítson e-mail listája bizonyos szegmenseinek. Ha rendezvényt szervez a környékükön, vagy szeretné megkeresni az embereket, és tudatni szeretné az emberekkel, hogy a közeli üzlete nyitva van, közvetlenül az űrlapjain keresztül gyűjtheti össze földrajzi adataikat.
Önön a sor
Az e-mailek személyre szabása egy hatékony eszköz, amely jelentősen javíthatja az e-mail marketing erőfeszítéseit. Ha megérti előfizetői preferenciáit, viselkedését és igényeit, személyre szabott tartalmat hozhat létre, amely rezonál rájuk és ösztönzi az elköteleződést. A megnyitási arányok és a konverziók növelésétől az ügyfelek megtartásának és elégedettségének javításáig a személyre szabott e-mailek előnyei egyértelműek.
Ahogy egyre több adatot gyűjt, és finomítja személyre szabott stratégiáját, mélyebb kapcsolatokat épít ki közönségével, és elősegíti a hosszú távú hűséget. Kezdje el e-mailjei személyre szabását még ma, és tapasztalja meg a vállalkozására gyakorolt pozitív hatást.
A cikk eredeti nyelven itt érhető el: https://blog.aweber.com/learn/using-personalized-emails-to-speak-to-your-audience.htm