Kedves …!

Biztos Te is láttad már, hogy így kezdődik egy hírlevél. Az első pillanatban gondolom elgondolkoztál, hogy honnan tudja a levélíró a nevedet? Igen, Te adtad meg feliratkozáskor…

Amikor Te is küldesz ki hírlevelet, akkor Te is használhatod ezeket az adatokat.

Ilyen és ehhez hasonló kódokat kell beillesztened a tartalomba:

{$name} {$last_name} {$company} {$country} {$city}

Milyen infókat, illetve adatokat lehet beilleszteni, mire van lehetőség?

Tulajdonképpen minden olyan adatot beilleszthetsz, amit a felhasználó adatlapján szerepel. Amennyiben megvan a keresztneve, akkor szólíthatod a keresztnevén, kezdheted a leveledet egy személyes megszólítással. Sőt akár a tárgyban is megjelenítheted a keresztnevét:

Péter, holnap kezdődik az akció

Miért jó az, ha tárgyban is használom ezt a megoldást? Szeretik a felhasználók, olyan mintha személyesebb lenne a levél, szívesebben nyitják ki, és olvassák végig, mert úgy érzik, hogy ez csak nekik szól.
Viszont van egy másik ok is, amiért érdemes használni. Mint tudjuk a levelezőrendszerek (Magyarországon a gmail nagyon népszerű) igen tanulékonyak, és ha azt látják, hogy kiküldtünk mondjuk 10ezer egyforma levelet, és nem sokan nyitják meg, akkor legközelebb jó eséllyel a spam mappába landolnak a hírleveleink. Mivel a tárgyba beraktuk az egyedi adatot, ezért nem lesz 10ezer egyforma levelünk, főleg akkor nem, ha a tartalmi részben is megszólítjuk a feliratkozóinkat.

Ez mind rendben van, de mi van akkor, ha nem tudjuk a felhasználó keresztnevét?

Ez pech, de van rá megoldás 🙂

A Mailchimp rendszerében van olyan lehetőség, hogy egy olyan kódot illesztünk be, amely megvizsgálja, hogy az adott felhasználónál megvan-e ez az adat. Megadhatjuk, hogy mi szerepeljen, ha nincs adat, de azt is beállíthatjuk, hogy akkor ne alkalmazza. Tehát, ha nincs meg, akkor a tárgyban ne szerepeljen a neve, a megszólítás esetén pedig, ah nincs név, akkor használja a „Partnerünk” vagy a „Feliratkozónk” szavakat, és ekkor is meg tudjuk szólítani.

Előfordul olyan is, hogy a kedves feliratkozó nem tudja mit nevezünk keresztnévnek, utónévnek, vagy esetleg vezetéknévnek. Na jó ez csak viccnek szántam, persze hogy mindenki tudja, de mégis nagyon sokszor vettem észre, hogy meg vannak cserélve az adatok, és a keresztnévnél van a Kovács, a vezetéknévnél pedig az István. Hogyan fordulhat elő? Nagy valószínűséggel nem a Te hibád, hanem az illető amikor feliratkozott a rendszer a mezőbe azt az adatot dobta fel (ajánlotta), és a feliratkozó nem figyelt rá, és csak nyomott egy entert a küldés gombra.

Ekkor két lehetőségünk van, kiexportáljuk az összes feliratkozót, és kézzel kijavítjuk egy táblázatkezelőben, majd visszaimportáljuk, a másik lehetőség, hogy amikor bekérjük az adatokat, akkor csak „nevet” kérünk az email cím mellé, és akkor kicsi rá az esély, hogy csak a „Kovács” kerüljön be a mezőbe. Ebben az esetben azt látjuk, hogy vagy István lesz, vagy Kovács István lesz a mező tartalma, nagyon kicsi az esély, hogy István Kovács lesz az adtunk, vagy csak Kovács.

Így már biztonságosan használhatjuk az adatok beillesztését a hírlevelünkbe.