Milyen témát válasszak?
A cél, hogy a felhasználók várják az általunk küldött leveleket
Nagyon sokszor előfordul, hogy ki kellene küldeni egy hírlevelet, és fogalmunk sincs miről, milyen témát válasszunk.
Az ilyen és hasonló esetek elkerülésére a legjobb, ha leülünk és átgondoljuk, miért iratkoztak fel a felhasználók, milyen tartalmat olvasnának szívesen. Próbáljunk meg összeírni 10 főtémát, azt osszuk le mondjuk 10 alfejezetre, és máris van 100 témánk, ami érdekelheti a feliratkozóinkat. Azt is megtehetjük, hogy megírjuk az összes témát, és beállítunk egy sorozat küldési automatizmust, amennyiben hetente küldünk ki leveleket, akár két évre elegendő anyagot rakhatunk össze. Ez lehet az első automatizmusunk is.
Érdemes egyébként aktuális eseményekről is írnunk, figyeljük az ilyen jellegű információkat, és a saját szemszögünkből véleményezhetjük is a történéseket.
Amennyiben úgy vettük észre, hogy felhasználóink szeretik a könnyebb témákat, akkor cégen belüli eseményekről is írhatunk (min dolgoztunk, mi volt a csapatépőtő tréningen, stb).
Hírlevél tartalma
Fontos, hogy ne erőltessük az értékesítést, inkább építsünk bizalmat
Akkor tudunk igazán sikeresen értékesíteni, ha vásárlóink megrendelőink bíznak bennünk!
Ezt a bizalmat nemcsak kiérdemelni kell, hanem meg is kell tartani.
Hírlevél olvasókról van szó (de nevezhetjük Őket törzsvásárlóknak, VIP listásoknak – a lényegen nem változtat, olvassa a kiküldött leveleinket), akik feliratkoztak a listánkra, és kiváncsiak ránk.
Az első lépésben köszönjük meg a feliratkozását, és az általunk ajánlott (számukra érték) anyagot adjuk át Nekik, amennyiben nem ajánlottunk semmit – tehát nem volt „csali termék” – akkor is minimum egy köszönő levelet küldjünk, ezt automatikusan be is állíthatjuk.
Nagyon gyakran előfordult, amikor weboldalt készítunk, hogy ügyfelünket megkérdezzük, hogy szeretne-e majd hírleveleket küldeni, mert akkor beépítjük a weboldalba a feliratkozási lehetőség, összekapcsoljük azzal a szolgáltatóval akit választ. Amikor a késöbbiek során esetleg panaszkodik, hogy nem úgy jönnek az érdeklődések az online részről, ahogy azt Ő gondolta, akkor átnézünk mindent, többek között azt is, hogy működik-e a hírlevélküldés, hányan iratkoztak fel, stb. Az esetek 70-80%-ban kiderül, hogy nem is foglalkoztak a hírlevél küldésével, de az oldalról gyűjtöttek pár száz feliratkozót.
Mi történik az ilyen esetekben? Gondoljunk a feliratkozó helyzetébe, kér egy hírlevelet, megérkezik a köszönő levél, és utána a nagy semmi. Ez ad okot arra, hogy bizalma legyen a vállalkozás felé? Hát nem! Amennyiben egy fél éven keresztűl nem foglalkoztunk a hírlevelekkel, és hirtelen úgy döntünk, hogy rajta, küldjünk most minden héten valamit, akkor azt fogjuk tapasztalni, hogy rengetegen megnyomják a leíratkozás gombot. Miért? Mert már nem is emlékeznek arra, hogy nálunk feliratkoztak, és lehet, hogy már máshol megrendelték a terméket, vagy a szolgáltatást.
Mi legyen a hírlevél tartalma
Adunk néhány tippet
A bevezetőben írtam, hogy készítsünk egy tartalmi listát, mely témák tarthatnak érdeklődésre számot a felhasználó szemszögéből.
Most azt gondoljátok, hogy azért nem olyan egyszerű feladat összeállítani egy ilyen listát. Ehhez adunk egy pár gondolatébresztő tippet. Ne feledjük minden cég és vállalkozás különböző, egy ilyen elkészült lista két olvasónál teljesen más lehet!
Írhatunk:
- Az eladásra kínált termékünk gyártási folyamatáról
- hogyan tervézték a terméket
- milyen alapanyagokat használnak a gyártás során
- milyen minőségi ellenőrzésen esnek az alapanyagok vagy a kész termékek
- hogyan történik a csomagolás
- amennyiben márkás termékeket értékesítünk, a márka története is érdekes lehet
- hogyan kezeli a gyártó a garanciális problémákat
- Továbbá saját cégünkről
- miért alapítottuk
- hogyan növekedtünk
- hogyan dolgozunk
- aktuális dolgok (pl. kifestettük a raktárt)
- tervek
- egy másik városban új üzletet nyitunk
- kifestjük a raktárhelyiséget
- új vállalatirényítási szoftvert vezetünk be a jövő év elején
Az itt felsorolt példák több mint 3 hónapra elegendőek, amennyiben hetene küldünk ki hírleveleket, és akkor nem említettem az olyan „jeles napokat” mint amilyenek itt találtok!
Hogyan nézzen ki a levelünk
A tárgysor fontos, de ha kinyitják a levelünket, akkor egy szép letisztult külalakot kell látni
A tárgysorokról egy másik gondolatban fogok javaslatot adni, most inkább beszéljünk a belső tartalomról.
Kezdjük egy céglogóval, egy rövid tömör kiemelt címsorral, és utána egy sokatmondó képpel folytatjuk.
Majd megszólítjuk az olvasót!
Szinte minden hírlevélküldő rendszer tudja azt a funkciót, hogy keresztnevén szólíthatjuk az olvasónkat, ezt feltétlenül használjük ki!
Ezután jöhet a tartalom, figyeljünk arra, hogy jól olvasható legyen, tagolt, és persze ne legyen túl hosszú.
Egyes tanulmányok szerint átlagosan 51 másodpercet töltenek el a felhasználók egy email olvasásával.
Arra is kell gondolnunk, hogy a felhasználóink milyen eszközön olvassák a leveleinket, a legtöbbjük nagy valószínűség szerint mobilon. Ebben az esetben nemcsak a tartalom hosszára kell figyelnünk, hanem a betűméretre is.
Személyre szabás
Szólítsuk meg a címzettet, akár a keresztnevén
A megfelelő megszólítás az e-mail marketing egyik leghatékonyabb eszköze, amely növeli a megnyitási arányt, építi a bizalmat, és segít a személyes kapcsolat kialakításában. Egy egyszerű „Szia [Keresztnév]!” megszólítás már elegendő ahhoz, hogy az üzeneted kitűnjön a telített postafiókok közül.
Hogyan használd helyesen a személyre szabást?
- Gyűjts pontos adatokat, például keresztneveket, hogy személyre szabott üzeneteket küldhess.
- Igazítsd a megszólítást a márkád hangvételéhez: barátságos vagy hivatalos? Mindig teszteld az e-mail sablonokat, hogy elkerüld a hibás megjelenést.
Miért érdemes alkalmazni? A személyre szabott megszólítás bizonyítottan növeli a konverziókat: a névre szóló e-mailek akár 26%-kal magasabb megnyitási arányt és jelentősen jobb ROI-t érhetnek el. Az olvasó úgy érzi, hogy az üzenet neki szól, és nagyobb eséllyel kattint az ajánlatokra.
A megszólítás kis részlet, mégis hatalmas különbséget jelent az e-mail kampányok eredményességében. Ne hagyd ki, ha valódi kapcsolatot szeretnél építeni az ügyfeleiddel!
2 további tipp, hogyan szerezz még több feliratkozót

Szervezz Webinárt - online előadást
Miért jó a webinár?
Mert az érdeklődők feliratkoznak a hírlevedre, és az első hírlevélben kapják meg a webinár fontos információit, pl a csatlakozási linket, és ráadásul az otthonodból tarthatsz egy prezentációt.
A webinár egyik előnye, hogy nem csak Te beszélhetsz, hanem Tőled is kérdezhetnek!
Nem beszélve arról, hogy webinár nézőinak akár egy közvetlen ajánlattal is készülhetsz, és ha megnyerted a bizalmukat, akkor bizonyára megveszik a termékedet vagy igénybe veszik a szolgáltatásodat.

Szervezz nyílt napot - offline üzlet
Miért jó a nyílt nap?
A nyílt napot hirdetheted az online oldalaidon, és ott feliratkoztatod a hírlevélre, majd az első levélben megadod a helyszínt és az időpontot.
A nyiltnapon bemutathatod az új kollekciódat, és akár egy bevezető árat is ajánlhatsz a leendő vevőidnek!
Mi a jó ebben a nyílt napban?
A vevőid találkozhatnak Veled, így sokkal könnyebben elfogadnak, és hamarabb válhatnak partnerré, vásárlóvá, hiszen tudni fogják ki vagy, és mennyire fontos számodra egy vásárló!
Iratkozz fel Te is!
Nem akarsz lemaradni a legújabb trendekről az email marketing világában? Iratkozz fel hírlevelünkre most, és kapj friss tippeket és információkat, amelyek segítségével hatékonyabbá teheted ezt az eszközt a vállalkozásodban. Ne hagyd ki a lehetőséget, hogy első kézből értesülj a legújabb fejleményekről, és élvezd az email marketing nyújtotta előnyöket az ügyfélkapcsolatok ápolásában és az értékesítési folyamat javításában.